شاید شما هم برای کنترل و مدیریت استرس و اضطراب، راه‌های زیادی رو امتحان کرده باشین. بعضی از این راه‌ها، ممکنه برای شما مفید و موثر باشن و بعضی راه‌ها نه. بهترین کار اینه که اون راهی رو پیدا کنین که برای شما جواب میده و باهاش راحت هستین. در ادامه بعضی از این روش‌ها رو معرفی می‌کنیم:

  • فعالیت بدنی می‌تونه اندورفین و سایر هورمون‌های شادی آور رو افزایش بده. ورزش کردن می‌تونه ذهن شما رو متمرکز کنه، خلق و خوی شما را بهتر کنه و تحمل شما رو در برابر تنش و اضطراب بالا ببره. پیاده‌روی، دوی آهسته، دوچرخه سواری، شنا، بدنسازی یا هر چیز دیگه که شما رو فعال نگه می‌داره، برای مقابله با استرس عالیه.
  • یوگا، مدیتیشن و ذهن آگاهی میتونن با آروم کردن افکار شما، آرامش رو بهتون برگردونن. با تمرین کردن زندگی در اینجا و اکنون، خیلی از استرس‌ها و فشارهای عصبی از بین میرن.
  • گاهی اوقات با تغذیه ناسالم و عادات غذایی نادرست، استرس و اضطراب بیشتری به سراغمون میاد. با کنترل تغذیه و استفاده از مواد غذایی سالم، میشه سطح استرس رو کنترل کرد.
  • ذهن ما تا حد زیادی تحت تاثیر فضای اطرافمون قرار داره. وقتی که موج استرس و ناراحتی به سمت شما هجوم میاره، میتونین با مرتب کردن اطرافتون (میز کار، اتاق یا خونه) ذهنتون رو هم مرتب کنین.
  • مشاوره گرفتن توی مدیریت و کنترل فشارهای عصبی تاثیر خیلی خوبی داره. صحبت کردن با یک آدم نزدیک یا یک فرد آگاه و باتجربه، به دفع فشارهای اضافی و استرس کمک زیادی میکنه. کمک گرفتن از یک درمانگر حرفه‌ای هم شما رو برای مدیریت استرس و اضطراب آماده میکنه.

شاید شما راه‌های دیگه‌ای رو امتحان کرده باشین. میتونین با کامنت کردن اونها، لیست ما رو کامل کنین.