مهم ترین قدم قبل از شروع روند درمان، پبدا کردن یک درمانگر خوبه. اما درمانگر خوب چه ویژگی‌های باید داشته باشه تا بشه بهش اعتماد کرد؟

  • درمانگر شما باید مدرک تحصیلات تکمیلی روانشناسی داشته باشه، یعنی دارای مدرک فوق لیسانس و دکترای روانشناسی بالینی یا عمومی باشد. این نشون میده که اون فرد احتمالا به مبانی تئوری و عملی رشته خودش مسلطه.
  • یک درمانگر خوب، کارگاه‌های کاربردی را در موسسات و کلینیک‌ها گذرونده و به درس‌های محیط آکادمیک اکتفا نکرده. همچنین دوره‌های سوپر ویژنی کاملی رو گذرونده و  تحت نظر یک استاد راهنما هم فعالیت کرده.
  • یک روان درمانگر خوب حتما باید حریم شخصی مراجعش رو حفظ کنه و اطلاعات خصوصی اون‌ها را در فضای مجازی و هیچ جای دیگه اعم از محافل خصوصی و عمومی مطرح نکنه. رازداری یکی از مهم ترین اصول درمانه.
  • درمانگر خوب، با آگاهی کامل به صحبت‌های شما گوش میده. حواس پرتی، نگاه‌های مکرر به ساعت، قطع کردن صحبت مراجع و موارد اینچنین از رد فلگ‌های رابطه درمانی هستن.

علاوه بر اینها، ویژگی‌های دیگه‌ای هم برای تبدیل شدن به یک درمانگر خوب وجود داره. برای انتخاب یک درمانگر مناسب، باید دنبال فردی با این ویژگی‌ها بگردین تا مسیر درمان به درستی طی بشه.